Sende Üye Ol,Para Kazan

9 Eylül 2007 Pazar

Aydan Sener-Hic bir rolum Calıkusunun Feridesisinin önüne gecemedi

Hiç bir rolüm Çalıkuşu’nun ‘Feridesi’sinin önüne geçemedi
YUSUF BÜLBÜL(Zaman Gazetesi)
Çalıkuşu’na olan ilgi beni hiçbir zaman rahatsız etmez. Çok önemli bir klasiktir. Onun için de insanların aklında kalmış olabilir. Bir de ben çok iyi oynamıştım o dönemde.

Üç yıl aradan sonra ‘Fikrimin İnce Gülü’ dizisiyle yeniden kamera karşısına geçen Aydan Şener; medya, televizyon, özellikle de magazin dünyası ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Kendini ve özel hayatını televizyon ve gazetelerde görmekten hiç hoşlanmadığını söyleyen oyuncu, geçmişte ağlamaktan gözlerini kurutan medyaya çok kırgın. Dizinin çekildiği Amasra’yı bugünlerde kendine mekan edinen Şener’i, sabah başlayıp gece yarısı biten, akşam başlayıp sabaha kadar süren çekimler yıldırmıyor. Kenan Işık ile kamera karşısına geçen Şener, diziye gelen tepkilerden yola çıkarak başarılı olacaklarını düşünüyor.

‘Fikrimin İnce Gülü’ ile yeniden televizyona döndünüz. Ayrılığın bir nedeni var mıydı?

Belli bir sebebi yok aslında. İstediğim gibi bir projeyle karşılaşamadım. Ayrıca Kanal D’de yayınlandığı dönemde tutmadığı gerekçesiyle yayından kaldırılan bir dizim olmuştu. O da beni biraz küstürdü doğrusu. ‘Bir süre rol almayacağım’ dedim kendi kendime. Ve bu yüzden hiçbir projede yer almadım. Fikrimin İnce Gülü’ne gelince; senaryoyu ve Zehra karakterini çok sevdim, çok güçlü bir karakter. Oyuncu ekibi çok iyi. Birçok şey bir araya geldi ve ben projeyi sevdim...

Birçok dizi ve filmde rol aldınız; ancak Aydan Şener denildiğinde ‘Çalıkuşu’ dizisi akla ilk gelen oluyor. Neden?

‘Çalıkuşu’na olan ilgi beni hiçbir zaman rahatsız etmez. Ayrıca çok önemli bir klasiktir. Onun için de insanların aklında kalmış olabilir. Bir de ben çok iyi oynamıştım o dönemde. Tip olarak da o role çok iyi uyum sağlamıştım. Onun için insanların belleklerine kazındı. Ama ondan sonra Samanyolu, Kumru, Ayışığında Saklı, Bir Aşkın Bittiği Yer, Gölge Çiçeği gibi yapımlarda rol aldım. İnsanlar bunları da çok iyi hatırlar.

‘Fikrimin İnce Gülü’nün Zehra’sı, Feride’yi unutturur mu?

Unutturmasın bence. Benim çıkışımdır ‘Çalıkuşu’. Onu unutturmak gibi bir niyetim yok. Bu dizi de çok sevilecektir eminim.

Filmleriniz Rusya ve Orta Asya’da en çok izlenen yapımlar arasında. Bunun nedeni nedir?

Evet bu doğru, Çalıkuşu 7 saat boyunca kesintisiz yayınlanmış ve reyting rekorları kırmış. Oralarda çok seviliyorum. Türkiye’de de öyle. Bir sanatçı için bu çok önemli.

Yıllar geçiyor, herkes, her şey değişiyor; ama Aydan Şener aynı. Bunun sırrı ne?

Bu benim tarzım. Tipimi fazla değiştirmekten hoşlanmıyorum. Ben böyleyim. Ara sıra küçük değişiklikler yapsam da radikal değişiklikler yapmıyorum.

Medyada pek görünmemenizin nedeni yüzünüzü eskitmemek mi?

Eskitmemek değil aslında. Hatta çok fazla görününce çok iş teklifi geleceğini de biliyorum, bunun örnekleri de çok fazla. Ama kendimi her gün gazetelerde, televizyonlarda görmekten hoşlanmıyorum.

Yalnızlıktan korkar mısınız?

Kendimle baş başa kalmayı çok severim. Kendi seçtiğim yalnızlıktan korkmam. Çok kalabalıklarda yaşadığımız için, evimde bile yalnız olmayı tercih ederim bazen. Kendimi çok güzel oyalar, günlerce evden çıkmam. Ama ilerisi için soruyorsanız; hani yalnız kalmak, hayattan kimsenin olmaması, kalabalıklar içinde ilgi görmemek gibi bu konulardan bahsediyorsak tabii ki korkarım. Allah kimseyi yalnız bırakmasın.

Hiç yorum yok: